de eerste 48 uur - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van myrthevdb - WaarBenJij.nu de eerste 48 uur - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van myrthevdb - WaarBenJij.nu

de eerste 48 uur

Blijf op de hoogte en volg

06 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Daar zit ik dan in de burger King in Auckland. Niet om te eten maar voor de gratis wifi natuurlijk.

Mijn vluchten heb ik eigenlijk prima overleefd. De eerste vlucht heb ik vooral films en series gekeken en geprobeerd te slapen maar dat ging niet echt.
Ik was om half acht in hong kong waar ik had laten adviseren de snelle trein naar Hong Kong island te nemen. Achteraf gezien had ik beter eerst kunnen bekijken wat ik ook alweer wilde zien, want de dingen die ik had uitgezocht lagen ver uit elkaar en ik had dus beter eerst ergens anders heen kunnen gaan. De grote budda heb ik dus gemist maar ik heb wel een mooie wandeling gemaakt op het uitzicht punt van hong kong waar je met een achttien treintje naar toe kan.
Ik had me voorgesteld dat het dus echt alleen een berg met een restaurant was, maar op de berg waren dus gewoon twee grote shopping malls. Voor t echt hoogste punt moest je ook weer extra betalen en aangezien het mistig was heb ik me gehouden bij t een na hoogste punt. Je kon eigenlijk alleen de gebouwen onder de berg zien Door de mist maar het was alsnog erg mooi. Je kon er ook een wandeling maken van een uur wat ik gedaan heb, nadat ik eerst een half uur verkeerd ben gelopen (langs mega villa`s , wat geloof ik niet voor toeristen bedoelt was) . Ik zal zo wat foto's proberen te plaatsen.
Verder heb ik twee parken gezien waarvan 1 een soort gratis dierentuin was met apen vogels en reptielen. Erg gaaf!
En ik ben in een tempel geweest waar allemaal mensen wierook aan het branden waren , hele stokken wierook eigenlijk en daarmee wapperde ze dan richting de beelden van verschillende goden.

De laatste vlucht heb ik eigenlijk vooral geslapen ik was kapot van zo'n dag wandelen zonder slaap. Naast mij zat een Chineze man die in auckland woonde en hij en zijn vrouw hebben me naar het hostel gebracht. Super lief

In Auckland kwam ik rond zes uur aan in mijn hostel. Tijdens het koken ontmoette ik een Italiaans meisje die me uitnodigde voor een kroegentocht, alleen was die al begonnen dus ik ben later gegaan. Waardoor ik haar niet meer gezien heb maar me vermaakt heb met mensen uit Chili, Argentinië en Cyprus. Een prima eerste avond!

Ik ga nu de stad verkennen dus veel liefs.
P.s. er is hier veel wind en bewolkt dus eigenlijk best fris

  • 07 Februari 2015 - 09:55

    Lotte:

    Ahhhh heeft er nou helemaal niemand gereageerd op jouw mooie verhaal, ik vind dat je het mooi geschreven hebt hoor!

  • 08 Februari 2015 - 09:33

    Thea Van Den Bogaard:

    lieverd wat een belevenissen op zo' n korte tijd. Geniet maar lekker.

  • 10 Februari 2015 - 20:27

    Koos:

    He Myrthe,
    Ik snak naar het vervolg... Xx papa

  • 14 Februari 2015 - 20:36

    Ton:

    Leuk, blijf je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 3477

Voorgaande reizen:

02 Februari 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: