auckland- bay of islands- waitemo en rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van myrthevdb - WaarBenJij.nu auckland- bay of islands- waitemo en rotorua - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van myrthevdb - WaarBenJij.nu

auckland- bay of islands- waitemo en rotorua

15 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Rotorua

n auckland heb ik niet heel veel meer gezien, want t weer was er niet echt naar om rond te wandelen. Wel heb ik een tour gemaakt naar hobbiton met wat meisjes van t hostel. Het was leuk te zien waar de films opgenomen zijn en er werd veel bijverteld. Zo blijkt de filmmaker de schapen van t land zelf niet goed genoeg te vinden, terwijl t land vol stond met schapen heeft hij dus toch nog zelf schapen laten overbrengen.

De dag erna ben ik naar bay of islands vertrokken. De dag van aankomst was het super mooi weer en hebben we lekker in de zon gelegen. De buschauffeur had ons alleen een beetje bang gemaakt over verbrand raken inclusief blaren en zweren. Dus na twee uur vonden we t wel weer goed. Het was er echt heel mooi en je kon een wandeling van vijf uur maken van t ene eiland naar t andere. De omgeving veranderde van klimmen langs de rotsen van t water (het was vloed dus eigenlijk kon je de wandeling dan niet maken), naar een soort junglebos of over mooie heuvels. Het fijne is dat er hier nul gevaarlijke beesten zijn, dus je alleen maar hoeft te genieten van alle vreemde geluiden om je heen.

Terug in auckland had ik de tijd voor wat rondtouren. Vanaf mount eden had je een uitzicht over heel de stad. Die echt heel uitgestrekt is. Alle huizen zijn bijna laag en lijken een beetje op onze vakantieparkhuizen qua materiaal. In auckland wonen 1,5 miljoen mensen van de totale NZ inwoner van 4,5 . Ondanks dat voelt het niet aan als een drukke stad en binnen tien minuten lig je op t strand. Heerlijk!

Van auckland reisde ik verder naar hot water beach. Hier is onder het strand vulkanische activiteit waardoor je een hot water Pool zou kunnen graven om er in te zitten. Helaas bleef de zee te ver het strand op komen waardoor je geen gat kon graven om erin te zitten. Des ondanks wat het erg gezellig en heel apart dat als je je voeten in t zand steekt ze bijna verbranden door het hete water.

Waitomo is bekend door de grotte met lichtgevende wormen erin. Je kon op Veel manier de grot in en ik heb de black water raften gedaan. Dit is een soort van combi tussen wat klauteren in de grot en op een tube door de rivier dobberen en van kleine watervallen springen. Een hele nieuwe ervaring in de grot voor mij en de wormen leken wel magisch. Alsof iemand een heel net van lampjes had opgehangen in de grot of alsof je in t donkere gedeelte van de glijbaan bent waar dan van sterrenlampjes zijn.

Roturoa is een stadje met vulkanische activiteit. Hierdoor komt er uit sommige straten stoom uit de putten en zijn er parken met grote hete mudpools die nog borrelen. De stad ruikt een beetje raar naar de zwavel. Er is een groot betaald park waar je een gijzer kan zien en nog veel meer mudpools. Het is best wel duur maar toen we naar t randje van t park liepen kwam er een vrouw naar ons toe die ons in de achtertuin van een hotel liet waardoor je eigenlijk het grootste gedeelte gewoon gratis kon zien ! In de stad wonen ook heel veel maori mensen. Er zijn twee kleine subdorpjes waar we in zijn geweest en in 1 hebben we een tour gekregen en veel gehoord over de cultuur en een dans/zing show gezien. Vanaf daar had je ook weer uitzicht op de grote gijzers en andere mooie meren.

Morgen vervolg ik mn reis weer in de bus op naar taupo.

Veel liefs
Myrthe

• 15 Februari 2015 - 10:46

Thea:

Lieverd wat een belevenissen en wat een mooi land.Ik ben echt jaloers hoor! Xxx

• 15 Februari 2015 - 12:30

Rinus En Arina:

Lijkt ons heel mooi en wat heb je al veel gezien. Veel plezier op je verdere reis. Veel liefs. XXX Rinus en Arina.